منتديات بروجروماتيك التعليمية

[مهم] حل المشكله الصب كلاس

اذهب الى الأسفل

[مهم] حل المشكله الصب كلاس

مُساهمة من طرف عابر سبيل في الإثنين ديسمبر 28, 2015 3:17 pm

حل المشكله الصب كلاس

تفاصيل المشكله
الكود:
حل للمشكله دى ياريت مش يبخل عليا

الصب كلاس مش بيدى قيم

 واقف انا على دى بس  واكيد ناس كتير واقفه عليها ياريت حد يفيدنا


افتح باكت Entity

ابحث عن :

public uint TrojanBP


بدل ب دول :

public uint TrojanBP
{
get { return BitConverter.ToUInt32(this.SpawnPacket, 237 + 4 + 9); }
set
{
Writer.WriteUInt32(value, 237 + 4 + 9, SpawnPacket);
}
}





لست شخصا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ..
لكننى لا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] و لا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ..
و لا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] أحد بأشياء [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ..
avatar
عابر سبيل
مدير الموقع
مدير الموقع

الجنس : ذكر
الدوله : مصر
المهنه :
الهوايه :
نوع المتصفح :
الحاله :
عدد المساهمات : 270
نقاط : 754
السٌّمعَة : 9
تاريخ الميلاد : 01/01/1995
تاريخ التسجيل : 07/09/2015

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://progromatic.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

لو لسه متحلتش

مُساهمة من طرف عابر سبيل في الإثنين ديسمبر 28, 2015 3:21 pm

لو لسه متحلتش

 افتح كلاس

   CharacterInfo.cs


وبدل كل اللى جواه ب دا



الكود:



using System;


namespace TofanCoder.Network.GamePackets


{


   public class CharacterInfo : Writer, Interfaces.IPacket


   {


       Client.GameState client;


       public CharacterInfo(Client.GameState _client)


       {


           client = _client;


       }


       public void Deserialize(byte[] buffer)


       {


           throw new NotImplementedException();


       }


       public byte[] ToArray()


       {


           byte[] Packet = new byte[138 + client.Entity.Spouse.Length + client.Entity.Name.Length];


           WriteUInt16((ushort)(Packet.Length - 8), 0, Packet);


           WriteUInt16(1006, 2, Packet);


           WriteUInt32((uint)Time32.timeGetTime().GetHashCode(), 4, Packet);


           WriteUInt32(client.Entity.UID, 8, Packet);


           WriteUInt32(client.Entity.Mesh, 14, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.HairStyle, 18, Packet);


           WriteUInt32(client.Entity.Money, 20, Packet);


           WriteUInt32((uint)client.Entity.ConquerPoints, 28, Packet);


           WriteUInt32((uint)client.Entity.BoundCps, 107, Packet);


           WriteUInt64(client.Entity.Experience, 32, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.Strength, 60, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.Agility, 62, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.Vitality, 64, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.Spirit, 66, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.Atributes, 68, Packet);


           WriteUInt32(client.Entity.Hitpoints, 70, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.Mana, 74, Packet);


           WriteUInt16(client.Entity.PKPoints, 76, Packet);


           Packet[78] = client.Entity.Level;


           Packet[79] = client.Entity.Class;


           Packet[80] = client.Entity.FirstRebornClass;


           Packet[81] = client.Entity.SecondRebornClass;


           Packet[83] = client.Entity.Reborn;


          // WriteUInt32(client.Entity.QuizPoints, 85, Packet);


         //  if (client.Entity.FirstCreditPoints >= 5000)


           {


               Packet[89] = 1;


           }


          // if (client.Entity.ClaimedFirstCredit)


           {


               Packet[89] = 7;


           }


           Writer.WriteUInt16(this.client.Entity.EnlightenPoints, 93, Packet);


           Writer.WriteByte(client.Entity.SubClasses.Active, 111, Packet);


           Writer.WriteUInt32(client.Entity.SubClasses.GetHashPoint(), 112, Packet);


           WriteUInt16((UInt16)client.Entity.MyTitle, 105, Packet);


           Packet[123] = 1;//subclass


           WriteUInt16((ushort)client.Entity.CountryID, 124, Packet);


           Writer.WriteByte(3, 130, Packet);


           Packet[131] = (byte)client.Entity.Name.Length;


           Writer.WriteString(client.Entity.Name, 132, Packet);


           Writer.WriteByte((byte)client.Entity.Spouse.Length, 133 + client.Entity.Name.Length, Packet);


           Writer.WriteString(client.Entity.Spouse, 134 + client.Entity.Name.Length, Packet);


           return Packet;


       }


       public void Send(Client.GameState client)


       {


           client.Send(ToArray());


       }


   }


}



لست شخصا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ..
لكننى لا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] و لا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ..
و لا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] أحد بأشياء [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ..
avatar
عابر سبيل
مدير الموقع
مدير الموقع

الجنس : ذكر
الدوله : مصر
المهنه :
الهوايه :
نوع المتصفح :
الحاله :
عدد المساهمات : 270
نقاط : 754
السٌّمعَة : 9
تاريخ الميلاد : 01/01/1995
تاريخ التسجيل : 07/09/2015

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://progromatic.ahlamontada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى